14. 9. 2015

Cestovateľský Tag

Ahojte! :) Áno, ešte stále žijem a konečne prispievam aj nejakým článkom na blog. :D Nemôžem sa vyhovárať, že by som toho mala veľa (aj keď pár dní bolo trochu hektických kvôli škole), ale proste som si nenašla čas na blog a radšej som sa venovala niečomu užitočnejšiemu napr. pozeraniu seriálu. Okrem toho sa neudialo nič zaujímavé, o čom by som vám napísala. (Nehľadiac na to, že písanie článkov zo života nie je moje kafé.) Preto som si dnes pre seba a pre vás pripravila jeden nenáročný článok, a to tag o cestovaní. Narazila som naň na Luckinom blogu s názvom With The Charm (jej odpovede si môžete prečítať TU), a tak som sa rozhodla si trochu zaspomínať na leto a na moje cesty (zatiaľ len) po strednej Európe. :)

1. Aká je tvoja naobľúbenejšia krajina?
Určite Anglicko. Nielenže sa množstvo skvelých filmov natáča v tomto krásnom prostredí, ale symboly známeho Londýna vidíme dennodenne na tričkách, kabelách, atď. :) Väčšinou ma omrzí, keď počúvam každý deň stále to isté, vidím to isté, ale v tomto prípade moja láska k Anglicku neochabuje a som za to rada, pretože Anglicko chcem skutočne navštíviť a vytvoriť si naň vlastný názor. :) Ale Slovensko je takisto veľmi krásne a ukrýva v sebe nespočetné množstvo krás. :)

2. Zima alebo leto?
Hmm... Čo sa týka teploty, tak určite v tomto prípade volím zimu, keďže tú znášam lepšie ako horúčavy. Ale zima, bohužiaľ, nie je ideálna na cestovanie (teda aspoň ja v zime vôbec necestujem a nepoznávam nové miesta), takže v takomto prípade volím určite leto. :)


3. Aká je tvoja vysnená destinácia?
Určite by som chcela navštíviť čo najviac miest, kým ešte môžem, ale mojou vysnenou destináciou je Francúzsko, kam sa, mimochodom, chystám budúci rok v máji, a už spomínané Anglicko. :)
Na to Francúzsko sa už teraz veľmi teším, takže dúfam, že si výlet užijem, a snáď jedného dňa navštívim aj Anglicko. :)

4. Koľko zemí/krajín si už navštívila?
Ráta sa aj rodná zem? Asi nie, čo? :D Takže Poľsko, Česko, Rakúsko a Maďarsko. Štyri krajiny. Čo nie je zas tak veľa, ale na to, že mám 17 a je nás doma trocha viac, som spokojná. :)

5. Ktoré miesto by si navštívila ešte raz?
Stopercentne Ostrihom. :) Ale aj hl. mestá - Viedeň a Praha - by sa zišlo ešte raz navštíviť, keďže všetko sa na prvýkrát stihnúť pozrieť nedá. :)


6. Aká je tvoja najobľúbenejšia forma dopravy?
Určite vlak, keďže najčastejšie podnikám výlety po Slovensku a železničná doprava je na to ako stvorená. Okrem toho otec robí na železnici a máme zopár výhod aj pri cestovaní do zahraničia.
No a čo sa týka iných druhov dopravy tak: Auto nemáme. Dlhé cesty autobusom nenesiem veľmi dobre, keďže mi býva zle. Loďou som ešte necestovala, hoci v Poľsku som mala možnosť previezť sa loďou po priehrade. A lietadlom som ešte nikdy neletela. Tento typ dopravy vyskúšam najskôr asi až pri najbližšom výlete do Londýna. :D

7. Na ktorý zážitok nikdy nezabudneš?
Na môj trápny rozhovor po anglicky s veľmi sympatickým Maďarom. :D

8. Ztratila si sa niekedy?
Na výlety sama nechodím, vždy mám nejakú spoločnosť, takže takéto prípady sa často nestávajú. Hoci keď som bola so sestrou a s ocinom v Prahe pred dvoma rokmi, museli sme sa pýtať na cestu, ako sa dostaneme od Petřínu k Pražskému hradu, jedného anglického páru. :D Prvé skúsennosti s dorozumievaním sa v angličtine. :D


9. Čo ti na cestách nesmie chýbať?
Fotoaparát (moja drahá kanónka) a kniha. :)

10. Rada na záver pre tých, ktorí by chceli cestovať, ale myslia si, že nemôžu?
Všetko sa dá, ak človek chce. Ak si myslíte, že na to nemáte (bojíte sa cestovať a pod.) alebo nemáte dostatok financií, zo začiatku si najskôr naplánujte nejaký malý výlet v blízkom okolí. A keď vás bude baviť poznávať nové miesta, postupne si rozšírujte hranice vašich ciest. :)

Zoznam všetkých miest, ktoré som navštívila, nájdete na karte Travels. :)
Užite si zajtrajší voľný deň a vyberte sa niekam na výlet. ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára