17. 11. 2014

Projekt: Vo farbách jesene/Kreatívna jeseň 2



Ahojte! :) Ak ste už čítali Andin článok, mohli ste vidieť, akú krásnu DIY sviečku si vyrobila a ako krásne si vyzdobila svoju izbu. No a ja som si pre vás pripravila článok, v ktorom sa dozviete, ako si môžete vyrobiť DIY obraz stromu, ktorý nemusíte mať zavesený na stene len počas jesene, ale počas celého roku. A aby obrázku nebolo samému smutno, na záver pripájam ešte jeden nápad, ako si môžete vytvoriť jesennú atmosféru priamo vo vašej izbe. :)

DIY: Obraz stromu

1. Najskôr si prichystáme všetky veci, ktoré budeme na výrobu obrazu potrebovať:
výkres A4, pravítko, ceruzku, gumu, tempery, paletu, štetce - jeden hrubý, jeden tenký,
téglik s vodou, lepidlo, špáratko a gombíky.

2. Na výkres si naťaháme okraje dĺžky 0,5cm z každej strany
a tiež stredom zhora nadol a sprava doľava.

3. Pod výkres si rozložíme nejaké noviny/nepotrebné papiere
a tieto okraje vymaľujeme čiernou farbou. Necháme vyschnúť.

4. Následne vymaľujeme vzniknuté obdĺžniky tak, ako vidíme na fotke.
Obdĺžniky nemusia byť jednofarebné, kľudne môžu byť aj tieňované.
Fantázii sa medze nekladú. :) Opäť necháme vyschnúť.

5. Do stredu namaľujeme veľký hnedý strom tak,
aby každým obdĺžnikom prechádzali konáre. Necháme vyschnúť.

6. Následne ešte raz prefarbíme načierno okraje
a dorobíme posledné úpravy. Necháme vyschnúť.

7. Z lepidla (na drevo) si vytlačíme na nejaký kúsok papiera väčšiu kvapku, namočíme do nej špáratko a po obvode gombíka urobíme štyri tenké prúžky. Následne gombík prilepíme na výkres.
Tento krok opakujeme dovtedy, kým nebudeme spokojní s výsledkom.

8. A takto vyzerá náš obrázok,
ktorý si môžeme vložiť do rámika a pribiť na stenu. :)

Jesenná dekorácia

1. Prichystáme si šablónky listov, nožnice, výkres A4, ceruzku, tempery,
paletu, štetec, téglik s vodou, špagát/šnúru, štipce a spinky.

2. Šablónky listov, ktoré sme si vytlačili z internetu, si vystrihneme.

3. Podľa nich si na výkres nakreslíme toľko ďalších listov, koľko uznáme za vhodné.


4. Listy vystrihneme a vymaľujeme podľa fantázie. Necháme vyschnúť.

5. Listy vymaľujeme aj z druhej strany a opäť necháme vyschnúť. 

 6. Nakoniec si natiahneme špagát na záves, skriňu či stenu
a spinkami listy pripneme k špagátu.


Dúfam, že sa vám dnešný článok páčil a že ste sa inšpirovali. :)
Pekný pondelok vám želám. :)

9 komentárov:

  1. Júúj, to je zlatééé :))) Určite vieš lepšie kresliť ako ja! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem, ale ďakujem krásne, že si to myslíš. :D :)

      Odstrániť
  2. "Ja neviem maľovať." - Ehm, ten strom je lepší než akýkoľvek strom, ktorý som sa ja kedy pokúsila namaľovať/nakresliť :D Ešte aj tie listy si parádne vymaľovala!! :D Dorima, musím začať robiť dačo s temperami s mojimi zručnosťami, čo sa temper týka.
    To si inak robila na svojom stole? :D Lebo dajak nič na ňom neni, ja nikdy tak stôl nevypratam, keď dačo robím, to už radšej robím na zemi :D
    Krásne to je :) A veľmi sa mi páči druhotné využitie papierov s prepočtami z fyziky :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte som zabudla: ja nemám nič proti tomu keby tento váš projekt pokračoval ešte niekoľko veľa článkov, respektíve keby ste z toho urobili celoročnú záležitosť, fakt nič proti tomu nemám.

      Odstrániť
    2. "Ja neviem kresliť!" :D Ale neviem ani maľovať! :D Ten strom možno na prvý pohľad vyzerá pekne, ale tie konáre som namaľovala veľmi hrubé, čo už. Ale ďakujem za pochvalu!! :)
      A áno, robila som to na svojom stole. A nič tam nie je, nie pretože som vypratala veľký bordel na stole, ktorý tam nikdy nie je! :D, ale pretože som to robila na pravej polovici, ktorá kedysi patrila sestre, ale tá sa už vysťahovala, čiže tam nie je nič iba káble od počítača. :D Jedine tie som posunula nabok. :D
      To bola matika. :D Moje vytrhnuté papiere, keď som sa učila na písomku s nepresnými číslami. :D Ale je možné, že tam niekde bola aj fyzika. :D

      Odstrániť
  3. Jeee, pekné aj tie dekorácie aj ten obraz.:) Aj keď skúšať to nebudem, ja som doslova anti-kreatívny typ, keď príde na maľovanie a strihanie a tak.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež nejako maľovať neviem, ale toto nebolo vôbec ťažké, takže som to v pohode zvládla. :) Aj keď to zabralo dosť veľa času. A ďakujem. :) :)

      Odstrániť
  4. Tak z toho stromu som očarená :)...musím vyskúšať a je to naozaj kreatívne-presne ako aj tie listy :-D...palec hore :)

    OdpovedaťOdstrániť