3. 3. 2014

Kúpili sme Zoo - Benjamin Mee

    Autor: Benjamin Mee
    Názov knihy: Kúpili sme Zoo
    Oficiálny názov knihy: We Bought a Zoo

    Žáner: dráma

    Séria: -
    Diel: -

    Vydavateľstvo: Ikar

    Rok vydania: 2012

    Počet strán: 215     Doba čítania: 5 dní



Anotácia:
      Novinár a spisovateľ Benjamin Mee sa s manželkou Katherine a dvoma deťmi rozhodli zanechať mestský život v stiesnenom londýnskom byte. Presťahovali sa na francúzsky vidiek, kde ich nadchlo pokojné prírodné prostredie. Žiaľ, idyla netrvala dlho, Katherine sa neočakávane musela podrobiť liečbe mozgového nádoru. Tu ich aj zastihla správa, že doma v Anglicku v grófstve Devon je na predaj schátraná zoologická záhrada. Do budúceho rodinného podniku sa zapojila aj Benjaminova matka a brat Duncan. To, čo všetci považovali za šialený nápad, sa – na druhý pokus – uskutočnilo. Stali sa majiteľmi zoo s dvesto divými zvieratami, hoci o jej prevádzke či ošetrovaní zvierat nevedeli skoro nič. Záhrada bola spustnutá, nevyhnutne potrebovala nákladnú rekonštrukciu, zvieratá v zúboženom stave – a problémy na seba nedali dlho čakať. Z výbehu utečie jaguár, rozpočet je obmedzený, personál čoraz nervóznejší a napätie v rodine dosiahne vrchol... 
      K tomu všetkému Ben a dve malé deti čoskoro musia čeliť hlbokému žiaľu zo straty manželky a matky. Inšpirovaný pamiatkou na Katherine a zásluhou neuveriteľnej liečivej energie zvierat opäť nájdu silu žiť a vybudujú úspešnú, prekvitajúcu zoologickú záhradu, zameranú najmä na chov ohrozených druhov zvierat.


Môj názor:
      Tento príbeh o skutočnej udalosti mal peknú myšlienku, že aj napriek stratám človeka, nám ostanú veci, ktoré vedia obísť smútok a potešujú našu dušu, ako to v tomto prípade boli Benove deti, ale hlavne išlo práve o zoo. 
      Osobne sa mi páčia príbehy o skutočnej udalosti, ale popravde iba ak ide o filmy. Myslím, že som sa, čo sa týka kníh, stretla s takýmto typom prvýkrát. A aj keď tento príbeh odzrkadľoval pekné myšlienky, je tu pár vecí, ktoré mu musím vytknúť.
      Čo sa týka samotného sprostredkovania príbehu autora čitateľovi, tak príbeh nebol podaný celkom dobre. Autor nevyužíva skoro vôbec priamu reč, a celý dej sa prakticky nesie iba na suchom opise bez nejakých tých konverzácií.
Avšak niektoré nebezbečné situácie so zvieratami boli takto opísané veľmi pekne, čo sa mi na tom strašne páčilo. 
      Osobne po tom, ako si rodina kúpila zoo, som bola zmätená zo všetkých tých mien zamestnancov a ich úloh, ktoré im prislúchali v zoo. Našla som sa niekedy až za polovicou knihy.
      Autor sa veľmi detailne zaoberal prácou v zoo, čo mi napríklad v oblasti zvierat nevadilo. Mohla som sa tak dozvedieť nové informácie o jednotlivých druhoch zvierat, ktoré autor čitateľovi ponúkal. Musím ale podotknúť, že čo sa týka vecí o údržbárstve a iných technických záležitostiach, tak tie ma absolútne nezaujímali. 
      Kniha bola celkom fajn, len vďaka tomu štýlu písania som si musela dávať časté pauzy, pretože to niekedy čitateľa nudilo. Ak by som si však mala vybrať, či si ju ešte niekedy prečítam, tak popravde by som zvolila asi nejakú inú knihu.
      Toť môj názor. Čítali ste aj vy túto knihu? Aký máte na ňu názor vy?

Moje hodnotenie:
2,5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára